סיפור לילדי הגן וכיתה א’ המתאר מפגש בין איתמר שחשב שארנבים הם יצורים מטילי אימה, לארנב שחשב שילדים הם יצורים מפחידים, המפגש בין השניים לימד אותם שהיצור ממנו פחדו הוא נחמד ואפילו יכול להיות חבר. הספר מאפשר דיון למשל על קבלת השונה, פחד מהלא מוכר (“דעות קדומות”) וחברות.

איתמר פוגש ארנב

נושאים לדיון עם הילדים עם קריאת הספר:

  •  האם קרה לכם שגיבשתם דעה על מישהו שלא הכרתם רק בגלל שהוא שייך לקבוצה מסוימת?
  •  האם קרה לכם שגיבשו דעה לגביכם באותו אופן?
  •  האם קרה לכם שאחרי שהכרתם מישהו שיניתם לגמרי את דעתכם עליו?
  •  כיצד לדעתכם ניתן להתגבר על דעות קדומות?

פעילות קבוצתית בנושא דמיון ושוני וקבלת האחר:

חומרים: דפים וטושים לכולם, מנקי מקטרות.

1. חלקו לכל תלמיד דף נייר וגישה לטושים. בקשו מהם לצייר עץ.

2. בקשו מכולם להרים את העצים שלהם באותה העת כדי שכולם יוכלו לראות את הציורים של האחרים.

3. הפנו את תשומת הלב לשונות באופן ציור העצים. שאלו:

  • איך אתם יודעים שכל אלה עצים?
  • כיצד קשורים ההבדלים בין האופן שבו אנחנו מציירים עצים להבדלים שבין הילדים?
  • מה משותף לכולם?
  • במה אנו שונים?
  • מה טוב בלהיות דומים?
  • מה טוב בשונות שביננו?

כולנו – הורים וילדים כאחד – יכולים להיעזק בכלים גישוריים  כדי לשפר  את התקשורת המשפחתית ולפתח מנגנון בונה לפתרון מחלוקות יומיומיות בתא המשפחתי. קראו על הסדנאות של מוזאיקה בתקשורת משפחתית.